Van Barça tot Feyenoord

JBL scoort met de Party Box:

Wat hebben David Beckham, FC Barcelona en Feyenoord met elkaar gemeen? Ze hebben allemaal bijgedragen aan meer dan 120 miljoen impressies voor JBL door Project360’s product seeding campagne.

De doelgroep van JBL is geïnteresseerd in muziek en sport. De vraag is dus zowel simpel als uitdagend. Hoe zorgen we ervoor dat we deze twee werelden samenbrengen om JBL zo positief mogelijk te positioneren?

Ons doel was vanaf het begin duidelijk: we wilden het organische bereik van het merk JBL vergroten en ons daarbij specifiek richten op hun nieuwste lijn geluidssystemen. Om dit te bereiken, mobiliseerden we ons netwerk binnen de sportwereld. Al snel kwamen we uit bij voetbal, een sport die passie aanwakkert in de harten van velen. We ontwierpen op maat gemaakte JBL Party Boxen met het logo van elk team erop en bezorgden deze persoonlijk bij de spelers.

Het duurde niet lang voordat het enthousiasme van spelers en clubs de promotie overnam. Clubs en spelers deelden hun ervaringen met de JBL Party Box op social media wat resulteerde in een gigantisch bereik. Op het Instagram-account van David Beckham met een verbluffende 86 miljoen volgers kwamen de  boxen voorbij, maar ook bij de officiële kanalen van het Nederlands Elftal en Arsenal waren de producten te zien. Ook individuele spelers deelden de box met honderdduizenden likes en shares als gevolg.

In elke gedeelde foto en elke enthousiaste reactie zagen we het succes van deze fusie tussen de geluidsboxen van JBL en de sportwereld. Het ging niet alleen om het promoten van een product; we zorgden voor een oprechte connectie tussen miljoenen fans wereldwijd en hun idolen. Wat oprecht is wint. Het plezier van de spelers en de steun van de supporters samen zorgden ervoor dat JBL op een organische manier als merk zich verder kan manifesteren bij gebruikers wereldwijd.