Het sneeuwbaleffect van de JBL Snow Party:
Grensverleggend verbinden, leren en inspireren voor Gen-Zers leidt tot meer dan 170 miljoen impressies wereldwijd.
Hoe stimuleren we verbinding, leren en inspireren om iedereen aan te moedigen de beste versie van zichzelf te zijn zonder enige beperkingen? Dat is de vraag die JBL ons stelde om Gen-Zers te betrekken bij hun merk. Van die ambitie houden wij bij Project360. Daarom kwamen we al snel met het volgende idee om JBL’s merkbekendheid te vergroten.
Het doel van deze activatie was het realiseren van bereik, stimuleren van overweging en conversie voor nieuwe productintroducties van JBL. Veel plannen in één en dat moest samenkomen in een innovatief en spraakmakend idee. Daarom besloten we om in samenwerking met Four Entertainment de JBL Snow Party te organiseren. Dit meerdaagse evenement, gehouden in Val Thorens, bracht JBL, klanten, prijswinnaars van de Buy & Win actie, content creators en inspirators van over de hele wereld samen voor een weekend vol creativiteit en avontuur.
Feestelijke activiteiten zoals de JBL Club Colour Party en de JBL Altitude Party, compleet met livemuziek en optredens van bekende artiesten, waar onder niemand minder dan Martin Garrix, zorgden voor een onvergetelijke ervaring voor alle aanwezigen. Het hoogtepunt van het evenement was een exclusieve productpresentatie voor influencers, gericht op de nieuwste JBL-producten.
En de resultaten? Die spreken voor zich. Mede door strategische inzet van influencers hebben we de zichtbaarheid van JBL-producten in verschillende Europese landen significant verhoogd. Zo genereerde de JBL Snow Party meer dan 170 miljoen impressies over verschillende social media platforms, zijn de video’s meer dan 17,1 miljoen keer bekeken en was de interactie ratio twee keer boven de benchmark. Met een conversieratio van 42% kunnen we concluderen dat de campagne daarnaast ook nog enorm effectief was in het omzetten van de interesse van de doelgroep naar concrete actie.
Met de JBL Snow Party hebben we dus niet alleen een sensationeel evenement gecreëerd, maar hebben we ook een diepe, blijvende indruk achtergelaten op onze doelgroep. We hebben niet alleen producten gepromoot, maar ook mensen geïnspireerd om hun grenzen te verleggen en hun volledige potentieel te omarmen.