Martin Garrix Music Academy 2024
Project360 en JBL bieden kansen aan jong talent
De Martin Garrix Music Academy selecteerde 30 talentvolle artiesten van over de hele wereld voor een exclusief vierdaags programma in Amsterdam. Met creatieve workshops, persoonlijke feedbacksessies en ontmoetingen met industrie-experts kregen de deelnemers alles wat ze nodig hadden om hun carrière als artiest op de kaart te zetten.
01. Uitdaging
JBL had de ambitie om een sterkere band te creëren met jong muzikaal talent en hen wereldwijd te ondersteunen. Het merk wilde een platform bieden aan opkomende talenten en hen helpen sterker en zichtbaarder te worden. Het platform moest een basis gaan vormen voor een community waarin diverse opkomende artiesten elkaar inspireren en helpen te groeien. Daarnaast was het belangrijk om de samenwerking met Martin Garrix, als boegbeeld en ambassadeur, verder te versterken.
02. Concept
De Martin Garrix Music Academy staat volledig in het thema van kansen en groei voor nieuw en uniek muzikaal talent. Uit duizenden inzendingen werden 30 talenten geselecteerd om deel te nemen aan een exclusief programma in de legendarische STMPD-studio’ van Martin Garrix. Hier werkten ze aan hun muzikale en professionele ontwikkeling, met begeleiding van ervaren experts uit de industrie. De talenten hebben gewerkt aan het schrijven en produceren van nummers, hun persoonlijke branding en het verbeteren van hun performance. Project360 was verantwoordelijk voor de volledige operationele uitvoering, van het organiseren van internationale vluchten en lokaal transport tot de coördinatie van accommodaties en evenementen.
03. Beleving
Deelnemers beschrijven de Martin Garrix Music Academy als een unieke en levensveranderende ervaring. Werken in de gerenommeerde STMPD-studio’ bood inspiratie en een ongekende professionele omgeving. Het samenwerken met andere getalenteerde artiesten, het ontvangen van directe feedback van professionals, en het persoonlijk ontmoeten van Martin Garrix waren absolute hoogtepunten. Voor sommigen was het zelfs de eerste keer dat ze een internationale reis maakten, wat het programma een extra dimensie gaf.
04. Resultaat
De Martin Garrix Music Academy was een groot succes en onderstreepte JBL’s positie als innovatief en betrokken merk in de muziekwereld. Deelnemers verlieten de academy met nieuwe inzichten, vaardigheden en waardevolle connecties. JBL heeft met dit evenement zowel hun relatie met de jongere doelgroep versterkt als een duurzame basis gelegd voor de artiestencommunity. De alumni blijven zichtbaar via exclusieve samenwerkingen en optredens op evenementen zoals Tomorrowland en het wat JBL’s impact wereldwijd verder vergroot.