EURO2024: VAN BOX TOT BEKER

PROJECT360 EN JBL VERBINDEN NATIONALE TEAMS EN FANS MET DE PARTYBOX TIJDENS HET EK VOETBAL 2024

Tijdens het EK 2024 zette Project360 voor JBL een indrukwekkende campagne neer die de deelnemende landen, spelers en hun fans verbonden door nationale trots. We creëerden speciaal op maat gemaakte JBL Party Boxen voor de nationale teams van onder andere Nederland, Spanje en Duitsland. De partyboxen stonden centraal in een succesvolle campagne die zowel in de kleedkamer als op Social Media volop de aandacht trok.

01. Uitdaging

JBL wilde tijdens het EK Voetbal van 2024 hun merk op een unieke manier onder de aandacht brengen. JBL wilde op een organische, unieke en opvallende wijze de zichtbaarheid van hun merk vergroten bij een breed publiek. De uitdaging was om een product of ervaring te ontwikkelen die de teamspirit zou versterken en een blijvende indruk achter zou laten bij de miljoenen voetbalfans wereldwijd.

02. Concept

De kracht van deze campagne moest liggen in de authenticiteit: we wilden niet zomaar producten promoten, we wilden momenten creëren die écht werden gevoeld  en beleefd. Van de kleedkamer tot social media: JBL moest overal zichtbaar zijn. Project360 ontwikkelde daarom op maat gemaakte JBL Partyboxen voor diverse nationale teams. We speelden in op het enthousiasme van de spelers en zorgden ervoor dat de boxen zichtbaar waren in de kleedkamers, tijdens de trainingen en bij het vieren van de overwinningen. De boxen waren ontworpen om naadloos deel uit te kunnen maken van alle feestelijke momenten van de teams.  

03. Beleving

De Partyboxen werden een onmisbaar onderdeel van de EK-ervaring van de teams en de fans. Spelers deelden de partyboxen massaal op Instagram en TikTok. Het absolute hoogtepunt was toen het Spaanse team na hun overwinning de beker trots op de JBL Partybox zette. Al deze User Generated Content heeft gezorgd voor de beoogde organische stroom van content, die door miljoenen fans wereldwijd is bekeken. De zichtbaarheid hebben we nog verder vergroot doordat de officiële Euro2024- en 433-accounts  deze momenten ook deelden.

 

04. Resultaat

Met meer dan 50 miljoen views en een mediawaarde die de doelstelling maar liefst zeven keer overtrof, was de campagne een doorslaand succes. Dit illustreert hoe Project360 en JBL hun krachten op unieke wijze hebben gebundeld. De JBL Partybox groeide uit tot hét symbool van teamspirit en het vieren van successen, waardoor er een organische, krachtige merkbeleving werd gecreëerd die wereldwijd resoneerde. Dankzij de authenticiteit van de campagne wist JBL wereldwijd impact te maken en een krachtige, blijvende connectie te leggen tussen muziek, sport, de nationale teams en hun fans.